image
image
image
image
image
image
image
image

MEGÚJUL AZ EGYIK LEGFONTOSABB KÖRFORGALOM

 

Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata a Terület és Településfejlesztési Operatív Program keretében pályázatot nyújtott be „Munkaerő mobilitás támogatása Győrben (Tatai út – 81. sz. csomópont)” címmel. A támogatást nyert projekt keretében egy koncepció mentén, több lépcsőben megújul a 81-es számú főút-Tatai utca-József Attila utca találkozásánál lévő körforgalomtól kezdve egészen az Ipari Parkig tartó útszakasz. Ennek az Uniós forrásból megvalósuló projekt egyik lépcsője a 81. számú főútvonalon található körforgalom megújulása.
Minden település fejlődésében az egyik legfontosabb feltétel az úthálózatok és a közlekedési lehetőségek folyamatos korszerűsítése. A mostani beruházás célja sem más, mint segíteni a gazdasági fejlődést és a munkaerő mobilitást, legyen szó közösségi közlekedésről vagy személygépjárművek igénybevételről.
A mostani beruházás nagyban érinti a 81. számú főutat, amely több szempontból is stratégiai jelentőségű közlekedési útvonala Győrnek. Egyrészt biztosítja a Székesfehérvár és Győr közötti közlekedési kapcsolatot, másrészt fontos kivezetési pontja a győri autópálya körgyűrűnek, valamint a város déli agglomerációjának ütőere. Jelentős tömegközlekedési forgalmat bonyolít le, valamint a városon belüli szakasza fontos áteresztő pont az Ipari Park, az Audi gyárkomplexum, valamint a régi iparterületek felé. A csomópont jelenleg ötágú, jelzőtáblával szabályozott, egysávos körforgalom. A korábban megfelelő csomóponti kapacitás ma már a csúcsórákban kimerült, fejlesztése elengedhetetlen.
A tervek szerint a Belváros felől a 81. számú főútról a Tatai út irányába a reggeli csúcsidőszakban jelentkező nagy balra kanyarodó forgalmat két forgalmi sáv indítja és fogadja. A délutáni csúcsidőszakban a Tatai út felől a Belváros irányába haladó jobbra kanyarodó forgalmat szinten két – két forgalmi sáv biztosítja. Két sáv építése tervezett a főút Székesfehérvár felőli ágán és a József Attila úti ágon is. Viszont megszűnik a teljes értékű ötödik csomóponti ág, csak bejárat lesz a benzinkút irányába és a Banai utcába. A Banai utca közvetlen kijárati csatlakozása megszűnik, új kijárati forgalma a 81. számú főút Fehérvári csomóponti ágához kapcsolódik.
A Tatai úton a körforgalomhoz közeli benzinkút kihajtó ág és a volt házgyári terület csomópontja a Tatai úti csomóponti ág 2 x 2 forgalmi sávra bővülésé miatt jelzőlámpás irányítást kap. Ennek köszönhetően a reggeli és délutáni csúcsidőszakban is megfelelő kapacitást biztosít majd az Ipari park irányába és vissza. Ezzel együtt a többi csomóponti ág szolgáltatási színvonala is nő. Az elkészülő turbó - spirál körforgalom biztosítja az egy sávos körforgalmaknál nagyobb kapacitást. Az új, több sávos turbó típusú átépítés a meglevő burkolatok szélességnövelését is jelenti és megújulnak a meglévő burkolati elemek is.
Annak érdekében, hogy a fentebb taglalt fejlesztés működőképes legyen, a 81. számú főutat a belvárosi oldalon 2 x 2 forgalmi sávra, míg a fehérvári oldalon 1 + 2 forgalmi sávra kell bővíteni. A József Attila úti bejárati oldalon két sávot alakítanak ki, míg a kijárati oldalon csak burkolatszélesítés végeznek el.
A Házgyár irányába külön balra kanyarodó sáv kialakítására van szükség. Az új jelzőlámpával szabályozott csomópont után a Banai utcáig egy átmeneti szakasz épül. Az átmeneti szakaszon belül megszűnik az egyik Ipari Park irányába vezetett forgalmi sáv, így a Banai utcától már csak 3 sávos út épül tovább, két haladó sávval a Belváros irányába, és egy sávval az Ipari Park irányába. A Tatai úti nyomvonalon a Banai utcai csatlakozás után megszűnik a Győrszentivani út hegyesszögű Tatai úti csatlakoztatása, a közlekedési kapcsolat áthelyeződik az új Alsókert utcai csomópontba, ahogy arról korábban már beszámoltunk.
A Tatai úti nyomvonalon egy új autóbusz megállópár épül, melyek környezetében egy új gyalogos átkelőhely középsziget beiktatásával történő kialakítása is tervben van. A Tatai úti nyomvonal három sávos, közép szigetes vonalvezetése az Alsókert utca közelében négysávosra bővül. Az Alsókert utcától az új turbó körforgalom felé a Tatai út három sávos kiépítésű lesz, két sávval a 81. számú főút irányába, és egy forgalmi sávval az Ipari Park irányába. A tervezett Alsókert utcán egy új zárt csapadékvíz elvezetésű, szegélyezett útburkolat épül, továbbá a Tatai út és a Régi Szentiváni út között egyoldali gyalogjárdát is használatba helyeznek.
A tervezett új turbó körforgalmú csomópont jelzőtáblás forgalom irányítással vezeti le a forgalmat. Fontos megjegyezni, hogy a beruházás minden közlekedési formát figyelembe vett, így a munkavállalók továbbra is tervezhetnek bármely közlekedési lehetőséggel. A most bemutatott beruházás minden elemében a város további fejlődését és a munkavállalók biztonságát és kényelmét szolgálja.
A „Munkaerő mobilitás támogatása Győrben (Tatai út – 81. sz. csomópont)” című, TOP-6.1.5-16-GY1-2018-00005 azonosítószámú projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból valósul meg. A megítélt támogatás összege 980 319 245 Ft. A projekt tervezett befejezési dátuma 2020.09.30.

Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata a Terület és Településfejlesztési Operatív Program keretében pályázatot nyújtott be „Munkaerő mobilitás támogatása Győrben (Tatai út – 81. sz. csomópont)” címmel. A támogatást nyert projekt keretében egy koncepció mentén, több lépcsőben megújul a 81-es számú főút-Tatai utca-József Attila utca találkozásánál lévő körforgalomtól kezdve egészen az Ipari Parkig tartó útszakasz. Ennek az Uniós forrásból megvalósuló projekt egyik lépcsője a 81. számú főútvonalon található körforgalom megújulása.

 

Minden település fejlődésében az egyik legfontosabb feltétel az úthálózatok és a közlekedési lehetőségek folyamatos korszerűsítése. A mostani beruházás célja sem más, mint segíteni a gazdasági fejlődést és a munkaerő mobilitást, legyen szó közösségi közlekedésről vagy személygépjárművek igénybevételről.

 

A mostani beruházás nagyban érinti a 81. számú főutat, amely több szempontból is stratégiai jelentőségű közlekedési útvonala Győrnek. Egyrészt biztosítja a Székesfehérvár és Győr közötti közlekedési kapcsolatot, másrészt fontos kivezetési pontja a győri autópálya körgyűrűnek, valamint a város déli agglomerációjának ütőere. Jelentős tömegközlekedési forgalmat bonyolít le, valamint a városon belüli szakasza fontos áteresztő pont az Ipari Park, az Audi gyárkomplexum, valamint a régi iparterületek felé. A csomópont jelenleg ötágú, jelzőtáblával szabályozott, egysávos körforgalom. A korábban megfelelő csomóponti kapacitás ma már a csúcsórákban kimerült, fejlesztése elengedhetetlen.

 

A tervek szerint a Belváros felől a 81. számú főútról a Tatai út irányába a reggeli csúcsidőszakban jelentkező nagy balra kanyarodó forgalmat két forgalmi sáv indítja és fogadja. A délutáni csúcsidőszakban a Tatai út felől a Belváros irányába haladó jobbra kanyarodó forgalmat szinten két – két forgalmi sáv biztosítja. Két sáv építése tervezett a főút Székesfehérvár felőli ágán és a József Attila úti ágon is. Viszont megszűnik a teljes értékű ötödik csomóponti ág, csak bejárat lesz a benzinkút irányába és a Banai utcába. A Banai utca közvetlen kijárati csatlakozása megszűnik, új kijárati forgalma a 81. számú főút Fehérvári csomóponti ágához kapcsolódik.

 

A Tatai úton a körforgalomhoz közeli benzinkút kihajtó ág és a volt házgyári terület csomópontja a Tatai úti csomóponti ág 2 x 2 forgalmi sávra bővülésé miatt jelzőlámpás irányítást kap. Ennek köszönhetően a reggeli és délutáni csúcsidőszakban is megfelelő kapacitást biztosít majd az Ipari park irányába és vissza. Ezzel együtt a többi csomóponti ág szolgáltatási színvonala is nő. Az elkészülő turbó - spirál körforgalom biztosítja az egy sávos körforgalmaknál nagyobb kapacitást. Az új, több sávos turbó típusú átépítés a meglevő burkolatok szélességnövelését is jelenti és megújulnak a meglévő burkolati elemek is.

 

Annak érdekében, hogy a fentebb taglalt fejlesztés működőképes legyen, a 81. számú főutat a belvárosi oldalon 2 x 2 forgalmi sávra, míg a fehérvári oldalon 1 + 2 forgalmi sávra kell bővíteni. A József Attila úti bejárati oldalon két sávot alakítanak ki, míg a kijárati oldalon csak burkolatszélesítés végeznek el.

 

A Házgyár irányába külön balra kanyarodó sáv kialakítására van szükség. Az új jelzőlámpával szabályozott csomópont után a Banai utcáig egy átmeneti szakasz épül. Az átmeneti szakaszon belül megszűnik az egyik Ipari Park irányába vezetett forgalmi sáv, így a Banai utcától már csak 3 sávos út épül tovább, két haladó sávval a Belváros irányába, és egy sávval az Ipari Park irányába. A Tatai úti nyomvonalon a Banai utcai csatlakozás után megszűnik a Győrszentivani út hegyesszögű Tatai úti csatlakoztatása, a közlekedési kapcsolat áthelyeződik az új Alsókert utcai csomópontba, ahogy arról korábban már beszámoltunk.

 

A Tatai úti nyomvonalon egy új autóbusz megállópár épül, melyek környezetében egy új gyalogos átkelőhely középsziget beiktatásával történő kialakítása is tervben van. A Tatai úti nyomvonal három sávos, közép szigetes vonalvezetése az Alsókert utca közelében négysávosra bővül. Az Alsókert utcától az új turbó körforgalom felé a Tatai út három sávos kiépítésű lesz, két sávval a 81. számú főút irányába, és egy forgalmi sávval az Ipari Park irányába. A tervezett Alsókert utcán egy új zárt csapadékvíz elvezetésű, szegélyezett útburkolat épül, továbbá a Tatai út és a Régi Szentiváni út között egyoldali gyalogjárdát is használatba helyeznek.

 

A tervezett új turbó körforgalmú csomópont jelzőtáblás forgalom irányítással vezeti le a forgalmat. Fontos megjegyezni, hogy a beruházás minden közlekedési formát figyelembe vett, így a munkavállalók továbbra is tervezhetnek bármely közlekedési lehetőséggel. A most bemutatott beruházás minden elemében a város további fejlődését és a munkavállalók biztonságát és kényelmét szolgálja.

 

A „Munkaerő mobilitás támogatása Győrben (Tatai út – 81. sz. csomópont)” című, TOP-6.1.5-16-GY1-2018-00005 azonosítószámú projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból valósul meg. A megítélt támogatás összege 980 319 245 Ft. A projekt tervezett befejezési dátuma 2020.09.30.