image
image
image
image
image
image
image
image

Megkezdték a próbaterhelést

Pénteken délelőtt teherautók gördültek Győr új hídjára, hogy a szakemberek elvégezhessék az ilyenkor szükséges méréseket…

Borkai Zsolt polgármester a helyszínen elmondta, amint az látható is, a híd építése előrehaladott állapotban van, és elérkeztünk egy látványos munkafolyamathoz, amikor a szakemberek a próbaterhelést végzik el.

Ezzel a vizsgálattal hasonlítják össze a számítások alapján feltételezett erőjátékot a hídszerkezet tényleges viselkedésével. A próbaterhelés alkalmával a híd lehajlását (alakváltozását) mérik a különböző jármű-terhelési esetekben. Széchenyi István Egyetem Szerkezetépítési Tanszéke által végzett próbaterhelésen a végleges járműteher mintegy 80 százalékával terhelik a hidat.

Agárdy Gyula egyetemi adjunktus, a próbaterhelés vezetője elmondta, a teherautók különböző pozíciókban terhelik a hidat, hol csak az egyik, majd a másik oldalt, majd pedig mindkettőt egyszerre. A kötelező méréseken túl egyéb feladatokat is elvégeznek, amelyek révén egyrészt plusz információkhoz jutnak, másrészt pedig az egyetemi oktatásban is hasznosítani tudják. (A próbaterhelésről Agárdy Gyula részletesebben is beszél ide kattintva!)

A Mosoni-Dunán - a Rába torkolattól nem messze - épülő új műtárgy statikai rendszere: acél főtartókkal együttdolgozó vasbeton pályalemezből álló öszvérhíd. A híd folyó feletti nyílása 63 méter, az ártéri nyílások 41 méter illetve 36 méter hosszúak. A híd teljes hossza 141,2 méter. A kocsipálya 8 méter széles, a járdák teljes szélessége 4-4 méter.