image
image
image
image
image
image
image
image

Javult a közlekedés és a parkolás a Belvárosban

205 férőhelyes parkolóház épült a Teleki utca – Árpád út csomópontjában, miközben bővült a kerékpáros hálózat és a kerékpáros szolgáltatások a városközpontban. Az Európai Unió támogatásával megvalósult projektben a belvárosi zárt gyalogos zónát is bővítették.

 

A projektzárón Dr. Fekete Dávid alpolgármester foglalta össze, miért is volt szükséges a beruházás, s miben fejlődött ezáltal a Belváros infrastruktúrája, közlekedése és vált könnyebbé a szabad parkolóhelyek megtalálása.

 

„Egy nagyon fontos és komplex program záróeseményén vagyunk jelen, amelynek leglátványosabb eleme az adventre elkészült Árpád parkolóház, és amely jelentős kapacitás-bővítést jelent a Belvárosban, ahol erre nagy szükség is volt” – kezdte Dr. Fekete Dávid alpolgármester a projekttel kapcsolatban. „A Jókai utcai, a Révai utcai és a Dunakapu téri létesítmény után egy újabb helyszínen sikerült biztosítani a zárt parkolási lehetőséget a belvárosba érkezőknek. A beruházás keretében számos kerékpáros fejlesztés is megvalósult, és a belvárosi zárt zóna rendszerét is bővítették, tehát olyan közlekedéssel kapcsolatos fejlesztések történtek, amelyek egyrészt gördülékenyebbé, másrészt pedig biztonságosabbá teszik azt a centrumban.”

 

Új parkolóház a Belvárosban

 

Az Árpád út és a Teleki László utca sarkán épült parkolóház 205 férőhellyel rendelkezik, melyből 5 darabot mozgáskorlátozottak számára tartanak fenn. Az épület emellett helyet biztosít a Győri Balett új próbatermének, melynek kialakítási költségeit az önkormányzat önerőből finanszírozza. A parkolóházba mindkét csatlakozó utcáról adott a behajtási lehetőség a földszinten, viszont csak egy kijárata nyílik az Árpád utca felé, kétirányú kihajtási lehetőséggel. A házban gépjárművek tárolására pince plusz öt szinten van lehetőség, fél szint eltolásos szerkesztéssel. Gyalogosan az Árpád úti oldalon lehet az épületet megközelíteni, két felvonóval és egy lépcsőházon keresztül érhetők el a különböző szintek. A használatot foglaltság jelző rendszer segíti, az alsó szinten elektromos autók töltését szolgáló egységet is terveztek. A forgalom megfelelő elvezetése érdekében átalakították a Teleki utca – Árpád út csomópontot is.

 

A zárt zóna kiterjesztése

 

Megvalósult az Aradi vértanúk úti, Virágpiaci (közösségi közlekedési), valamint a Baross Gábor utcai megfelelő fizikai zárások kialakítása (az Árpád úttól az Arany János utcáig) is. Itt jelenleg is találhatók ugyan zárások, de a beléptető kapukkal zárható csak ki a jogosulatlan behajtás. A lezárt területeken a közösségi közlekedés és az ott élők gépjárművel való belépése, valamint az érintett üzletek kiszolgálása megengedett maradt, így itt a gyalogos és kerékpáros forgalom is nagyobb biztonsággal zajlik mostantól.

 

A kerékpárosokért

 

A parkolóház közvetlen szomszédságába GyőrBike közösségi kerékpárkölcsönző állomást is telepítettek dokkolóval, ezzel lehetővé tették a közlekedési mód váltását a gépkocsival a Belvárosba érkezők számára. A parkolóház mellett fedett kerékpártárolót is kialakítottak, így a belvárosba kerékpárral érkezők, de a sétálóutcákba útjukat gyalogosan folytatók is biztonságban tudhatják járműveiket.

 

A projekt keretében számos kerékpáros közlekedésfejlesztést szolgáló intézkedés valósult meg. Kialakították azokat a még hiányzó kerékpáros hálózati elemeket, kerékpáros nyomokat és kerékpársávokat, kerékpáros csomóponti átalakításokat, amelyek a biztonságos és balesetmentes kerékpáros közlekedést szolgálják a Belvárosban.

 

Az egyik ilyen fejlesztés a Gárdonyi G. u. – Pálffy u. – Bajcsy Zs. u. kerékpáros nyomvonal hiányzó szakaszainak kialakítása volt. A fejlesztést a jelenlegi forgalmi rend figyelembe vételével, annak kisebb átalakításával valósították meg. Önálló nyomvonalon jött létre egy egyirányú kerékpárút a meglévő Pálffy–Gárdonyi utcai körforgalmú csomóponttól a Lukács S. utcán át a Dunakapu térig. A Czuczor G. u. – Árpád u. – Aradi vértanúk útja – Virágpiac – Benczúr u. - Újlak u. kerékpáros nyomvonal kialakítása elsősorban turisztikai jellegű, célja az Euro Velo 6 nyomvonal hiányzó belvárosi szakaszának létesítése volt a Móricz Zs. rakparttól a Buda utcáig.

 

A Kerékpáros és parkolási infrastruktúrafejlesztés Győrben című „TOP-6.4.1-15-GY1-2016-00001” azonosítószámú projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból valósul meg. A megítélt támogatás összege 2.000.000.000 forint, támogatási intenzitása 100 százalékos.